KINEK ÉS MIRE AJÁNLJUK?
A Garmin mélyrepülése a Garmin Vector wattmérős pedál volt, mely sok ráncfelvarrás után jobb lett üzemidőben és kompatibilitásban.
Tartóssága a Vectornak kritikán aluli volt, melyet már nem lehetett tovább tartani a piacon. A Szent Grál egy új név lett, s egy pedáltengely kompatibilitás, mely megoldja a Gravel, Országútis és Montis felhasználóknak a gyors váltást. Gondolom, amikor ezt a koncepciót egy online meetingen megszavazta a Garmin fejlesztőcsapat, nem beszéltek az árképzésről, ami majd 500EUR-al lett túlárazva érzésem szerint. Lett egy nagyon drága és nehéz pedál, melynek még a Q-Factorát sem sikerült a Shimanotól átvenni.
A legfőbb Garmin Vector hiba anno az elemes működés volt, melytől a Rally sem ment messzebb, azaz kicsavarjuk a tengely végén lévő kupakot és vásároljuk a méltán ritka LR44-es gombelemet (profik CR1-et), majd becsavarjuk, s bízunk a szimmeringben, illetve abban, hogy a pedál vége nem ér le az aszfaltra bukáskor. A súly egy Shimano PDM540-es középkategóriás pedálhoz képest is 90 gramm pluszt jelent, de egy XTR pedálhoz képest már 130 grammmal kell többet vinnünk, de ez nem nagy fájdalom. A Q-Factor és a pedál magassága lesz zavaró annak, akinek tényleg szüksége lenne a wattmérésre.
A másik szembetűnő különbség, hogy egy Shimano XTR, XT vagy egy 540-es pedál működését sem tudja meglépni a Garmin. Ezen a szintem a PD-M505-ös szinten van, ha a Shimanonál maradunk. Persze ez nem a Garmin hibája, hogy nem tud Shimano pedált gyártani, hanem a Shimano erénye.
S, hogy a kérdésre is válaszoljak, azaz, hogy kinek ajánlom a pedált?
Azoknak, akiknek egy sérülés miatt oda kell figyelniük a két láb megterhelésére és nem tudnak országúti pedált használni.
De mi lehet a megoldás?
Elsőkörben a pedálos wattmérés jó, mert rugalmas, de az akksis rendszernek minimum meg kellene legyen 2021-ben is. Az elemes vacakolás vicc, s egy MTB pedál működése azért nem lenne rossz, ha elérné egy jelenlegi versenypedál dokkolási minőségét.
Így én várnék az MTB pedálokkal, s használnám országúti edzésekre a már bevállt wattmérési megoldásokat. A Pedál nálunk így nem rendelhető, mert nem ajánlott kategória ebben az ársávban.
ERÉNY
- Felépítése tartós
- Variálhatósága jól kigondolt
- Szerelése és átszerelése egyszerű
HÁTRÁNY
- Ára
- Dokkolása és oldása elmarad a Shimano középkategóriás pedáljaitól
- Q-factora jó lenne, ha hasonlítana a Shimano pedálok geometriájára
- A 2db LR44 elemei vicc kategória, de erre a CR1 lehet a válasz, amit gondolom még senki nem látott. Nem gondolom jónak egy pedálnál az elemes működést, hiába vitték fel az üzemidőt 120 órára.
- Megemeli a súlypontot, mivel elég magas a pedál az összeg Shimano pedálhoz képest.
- Variálhatósága drága mulatság
OFF-ROAD BRINGÁN ERŐMÉRÉS PEDÁLRÓL
Rally XC200 extrém körülmények közt teszteltük és fejlesztettük, hogy bátran használhasd. A két tengelyen mért erőmérés minden adatot megad, melyre szükséged lehet, s könnyen átrakható egyik bringádról a másikra.
A felszerelése ugyanolyan egyszerű, mint bármely pedálnak.
A wattmérési adatok csak a kezdet, merülj be a többi érdekes adatba.
Dokkolj könnyedén. Ez a pedál 100% kompatibilis a SHIMANO SPD rendszerrel.
Edge® bringás kompjúterrel egyszerű a használat, s a Garmin Connect™ app-al könnyű lesz a szoftverfrissítés.
Szinkronizálható adatok több alkalmazással, így az elemzés és edzésmegosztás egyszerű lesz.
Nem csak watt adatok. A jobb-bal láb egyensúly, a pedálfordulatmérés is rendelkezésedre áll.
Terepre
tervezve.
TÖKÉLETESRE TERVEZETT
A rally pedálos wattmérő igen szigorúan tesztelt és fejlesztett, hogy megbízható társad legyen mostoha körülmények közt is. Az érzékelők a tengelybe rejtve maradnak, a pedál ugyanúgy bírja a sarat, s könnyen átszerelhető bringáid közt.
FEJLETT KERÉKPÁROS DINAMIKAI ADATOK
A teljesítmény és pedálfordulat mellett a Rally XC200 több adatot is átad. Ezen adatok segítenek a fejlődésben. A körbehajtás, a láb egyensúly és a kiállva és nyeregben töltött idő.
STOPLI KOMPATIBILITÁS
A gondtalan bringázás miatt ezeket a pedálokat a kedvenc Shimano SPD rendszeréhez igazítottuk, így stoplid nem kell átszerelned, ha a Rally-t használod.
ÁTSZERELHETŐ PEDÁLTEST
Míg terepre, azaz gravel, mtb vagy cyclocrossra az XC széria, addig országútra a RS vagy RK széria használatos. Mindhárom Rally termék tengelye kompatibilis egymással, így csak a pedáltestet kell átszerelned, ami külön elérhető.
ELEM ÉLETTARTAM
A pedál energiaellátása elemekről történik, de üzemideje akár 120 üzemóra is lehet. Tehát rajtad múlik mennyit tekersz egyhuzamba.
BAL/JOBB LÁB EGYENSÚLY
A jobb és bal láb leadott wattszáma ideális esetben egyezik. A szimmetrikus erőleadás a cél, s ekkor kap szimmetrikus terhelést az egész test is.
KIÁLLVA VAGY BEÜLVE
Látható mennyi időt tekersz egyes pozíciókba, s ezen felül látható mennyire hatékony, ha egy meredek szakaszon kiállsz a nyeregből.
KÖRBEHAJTÁS
Igyekszünk a optimálisabban leadni az erőt a pedálra, s a körkörös hajtást már mérni is tudjuk. Látható, hogy melyik hajtási szeletnél adunk le kevesebb energiát, s hol kell még fejlesztenünk.
CENTER OFFSET
A stopli akkor lesz megfelelő helyzetben, ha pontosan oda kerül, ahol a legnagyobb erő hat a pedálra.
Kapcsolódás
könnyedén.
TELJES KAPCSOLAT
Párosítsd a Rally XC200-at arra kompatibilis EDGE kerékpár kompjúterrel vagy arra alkalmas órával, hogy átadd neki az adatokat. A pedál frissítéseit telefonon keresztül fogja megkapni a Garmin Connect™ alkalmazás használatával. Beltéri görgőknél a Tacx® Training alkalmazással is használhatod direktbe.
TÖBB LEHETŐSÉG
A Rally XC200 által mért adatokat third-party alkalmazásoknak is átadhatjuk, így a Strava, TrainingPeaks®, TrainerRoad alkalmazások is egyedi adatokkal dolgozhatnak.
Tedd bringásedzéseid
magasabb szintre.
MEGNÉZEM
A legfrisebb Garmin kerékpáros híreket a Garmin blog oldalán követheted angol nyelven.
Érdekel
Célokat és eredményeket, statisztikákat kezelhetünk könnyen a Garmin Connect™ alkalmazással.