RÉSZLETESEBBEN
A kétoldali rendszer az MX-2, míg a kistesó az MX-1. Az MX-1-hez van upgrade KIT, melyel MX-2-vé varázsolhatod az egyoldali pedálod.
Hát, mondanám, hogy elfogult vagyok, de ennek csak tapasztalati okai vannak. A Favero jelenleg a második generációs wattmérős pedáljait 2017-től használjuk, forgalmazzuk, szervizeljük és supportáljuk. Igen megbízható, kitűnő alkatrészellátást tapasztaltunk, s az esetek 95%-ban házon belül mindent megoldunk. Szerencsére kevesen tudját, de a favero rá tud nézni engedélyadás után az esetleges hibáknak távolról, s megmondja a megoldást is, hogy mit kell hardware vagy szoftver oldalról javítani.
2017-ben jött ki az Assioma család országúti LOOK rendszerrel, majd 2021 nyarán jött a Shimano kompatibilis SPD-SL rendszer. Mindkettő jól használható, pár speciális szerszámmal és nyomatékkulccsal jól szervizelhető, hiszen itt kopó alkatrészről beszélünk. Általában mindenkinek van annyi a pénztárcájában, amennyi egy komplett csapágyszett cseréhez szükséges, ez országúton 16900Ft.
Engem, ami leginkább meglepett, hogy a Shimano eredeti stopliját használja az Assioma és egy Shimano PDM8100-es XT pedálhoz képest csupán 40gramm a többlet. A Garmin Rally XC200-as 100grammal több az XT pedálnál.
Remélem feleslegesen írom le, de e-Bike-hoz szinte teljes mértékben felesleges egy ilyen pedál. Ha mégis azt gondolod, hogy, jobb-bal lábegyensúlyt szeretnél javítani, úgy azt ne e-Bike nyergében fejeszd, hiszen a pedálfordulattól nagyonn függ a rásegítési nyomaték, ami ráadásul körkörös, így vagy semmi értelme nem lesz, vagy igen erős feladatok elé állítod a gyengébbik lábad.
Mivel a Garmin Rally XC200 a legnagyobb riválisa ennek a PRO MX-2-es pedálnak így egy igen gyors plusz minusz összehasonlítást mutatok.