RÉSZLETESEBBEN AZ MX-1 ről
Az egyoldali rendszer az MX-1, ehhez vehetsz MX-UP upgrade kittet, így felfejleszthető bármikor az MX-2 nagytesóra.
Hát, mondanám, hogy elfogult vagyok, de ennek csak tapasztalati okai vannak. A Favero jelenleg a második generációs wattmérős pedáljait 2017-től használjuk, forgalmazzuk, szervizeljük és supportáljuk. Igen megbízható, kitűnő alkatrészellátást tapasztaltunk, s az esetek 95%-ban házon belül mindent megoldunk. Szerencsére kevesen tudják, de a favero rá tud nézni engedélyadás után az esetleges hibáknak távolról, s megmondja a megoldást is, hogy mit kell hardware vagy szoftver oldalról javítani.
2017-ben jött ki az Assioma család országúti LOOK rendszerrel, majd 2021 nyarán jött a Shimano kompatibilis SPD-SL rendszer. Mindkettő jól használható, pár speciális szerszámmal és nyomatékkulccsal jól szervizelhető, hiszen itt kopó alkatrészről beszélünk. Általában mindenkinek van annyi a pénztárcájában, amennyi egy komplett csapágyszett cseréhez szükséges, ez országúton 16900Ft.
Engem, ami leginkább meglepett, hogy a Shimano eredeti stopliját használja az Assioma és egy Shimano PDM8100-es XT pedálhoz képest csupán 40gramm a többlet. A Garmin Rally XC200-as 100grammal több az XT pedálnál.
Remélem feleslegesen írom le, de e-Bike-hoz szinte teljes mértékben felesleges egy ilyen pedál. Ha mégis azt gondolod, hogy, jobb-bal lábegyensúlyt szeretnél javítani, úgy azt ne e-Bike nyergében fejeszd, hiszen a pedálfordulattól nagyon függ a rásegítési nyomaték, ami ráadásul körkörös, így vagy semmi értelme nem lesz, vagy igen erős feladatok elé állítod a gyengébbik lábad.
Mivel a Garmin Rally XC100 a legnagyobb riválisa ennek a PRO MX-1-es pedálnak így egy igen gyors plusz minusz összehasonlítást mutatok.